How it began....

18 juni 2017 - Meppel, Nederland

Hallo allemaal,

Toen wij vorig jaar weer eens heerlijk in de sauna waren, hadden wij een besefmoment. En op dat moment kwamen wij tot het besluit om het leven eens helemaal anders aan te pakken. Want man, man, man..wat gingen die weken toch snel. Weer een werkweek voorbij, weer een weekend voorbij. En weer door naar de volgende werkweek. Waar waren we nu eigenlijk mee bezig!? Dit ging veel te hard. Straks zijn we oud en versleten ;) en dan hebben we vooral heel veel en heel hard gewerkt. Voor sommigen ook helemaal prima en daar kun je ook voldoening uit halen. Maar wilden wij dit ook? Nee.

Laten we eens ver weg op reis gaan, zeiden we. Ja gaaf! Naar Nieuw Zeeland! Altijd al gewild. Of naar Vanuatu! Maar ja, dat gaat natuurlijk niet lukken in een vakantie van 3 weken. Ik neem ontslag zei ik. Bam! Maar nu niet alleen zeggen, zoals ik wel vaker heel stoer had bedacht...(en dus niet uitvoerde), maar ook echt doen. Direct commitment uitspreken naar elkaar, laten we er echt voor gaan! Oke.we.gaan.dit.echt.doen. Het plan werd gemaakt, een tijdsspanne werd bedacht...2, 3, 4 maanden? Een half jaar? Nee.. waarschijnlijk wel een jaar. Er.echt.voor.gaan. zeiden we toch? :)

En zo begon het hele verhaal.

Nu zit ik heerlijk hier in de tuin, nadat Clint en Juulz + mini Clint bij ons hebben ge-bbq't. Weer een gezellig middagje/avondje met een paar van onze vrienden. En weer een beetje meer besef dat we deze en andere lieverds straks een hele tijd gaan missen. Maar ook het besef dat we straks een hele tijd een heel ander leven mogen gaan leven. We pakken deze kans.

Ik kijk er enorm naar uit dat we straks alle vrijheid hebben, dat we kunnen gaan en staan waar we maar willen, dagelijks doen waar we zin in hebben, helemaal tot ons zelf en elkaar kunnen komen en het pure leven ontdekken... Dat hoop ik tenminste...dat we eens echt tot de basis kunnen komen, naar wat daadwerkelijk telt, als je al het veilige weghaalt. Geen baan meer, geen huis meer... Alleen een backpack en elkaar. Helemaal puur. Ik ga mezelf tegen komen, we gaan elkaar tegen komen. Wat zal deze reis, deze levensstijl, ons gaan brengen? Een reset in het leven?

Ik word in ieder geval nu al blij dat we deze bijzondere kans krijgen om andere landen, culturen en levenswijzes te mogen ontdekken. Even stil staan. De wereld over reizen met al haar moois. De dingen doen waarvan ik eerder alleen maar van kon dromen. Wat gaaf!

Nog ruim twee maanden aftellen.. het komt steeds dichterbij. Yes!

1. Ineke:
    18 juni 2017
    Jemig, WAT mooi verwoord!!
    En inderdaad zoals jullie het beschrijven: GO FOR IT!!!
    Het zal niet altijd allemaal even makkelijk en mooi zijn, maar haal eruit wat er in zit.
    Dikke kus van ons.
  2. Nynke: