Khao Sok - Welcome to the jungle

9 september 2017 - Khao Sok, Thailand

We zeiden gedag tegen Koh Tao en al haar mooie vissen en andere zeedieren en vertrokken om 6! uur in de ochtend met de snelle catamaranveerboot naar Surat Thani. Een tochtje van een paar uur, waarbij we langs Koh Phangan en Koh Samui kwamen. Vervolgens propten we onszelf plus back- en daypacks in een minivan (dat mini is geen understatement) en reden naar Khao Sok. Op naar de jungle!

Tegen een uur of 13 kwamen we aan bij Palmview Resort, waar de eigenaar Kong ons "Welkom in de jungle" heette, samen met zijn moedertje Mama Mui. Hoe schattig! Er was ook nog een hond, genaamd Coke, genaamd naar de cola ☺. Wederom betrokken we een eigen bungalow,  wat een luxe, met eigen badkamer inclusief doorspoeltoilet en een fan. We zaten nu middenin de jungle, vlakbij de ingang van het Khao Sok National Park. Het park heeft een oppervlakte van 739 km2 en is daarmee het grootste park in de provincie Surat Thani. Het park bestaat uit een heel oud regenwoud en een immens stuwmeer, Cheow Larn met de Ratchaprapadam.

Bij Palmview boekten we het "2 day, 1 night tour", zo ongeveer een begrip in deze omgeving. Alle guesthouses bieden dezelfde tours aan, dan wel niet bij verschillende organisaties, en alle tours kosten hetzelfde, namelijk 2500 Thaise Baht, zo'n 64 euro pp. Een flinke hap uit het budget, maar dit willen we uiteraard niet missen!

De rest van de dag doen we het rustig aan en eten zelfs PIZZA op de mainroad...ohhh wat lekker! Hahaha, echt pizzalovers. Ook niet goed voor het budget, maar hé, je leeft maar één keer nietwaar?

De volgende ochtend worden we om een uur of 9 opgehaald en gaan we naar de pier. We pakken de longtailboot en nadat die TWEE keer stuk ging midden op het meer, kwamen we om 12 uur aan bij onze floating bungalow. De dag bestond uit kanovaren, een grot bezoeken waarbij het water zo hoog stond dat we moesten zwemmen in het donker (ieks, zie het filmpje, vrij spannend), eten en 's avonds een nachtsafari per longtailboot.

Dat laatste was zo gaaf! In het pikkedonker, zittend in een boot met zo'n 15 anderen, muisstil, met om ons heen tientallen geluiden uit de jungle van gibbons, makaken, vogels, krekels, noem maar op. Wat een gave omgeving. We hadden de hele nacht wel op het water willen blijven, wat fantastisch!

Na een avondje met onze 'nieuwe vrienden voor 2 dagen' uit Duitsland, Oostenrijk, VS, Argentinie en Ukraine zochten we onze floating bungalow op en vielen als een blok in slaap. De volgende ochtend deden we vóór het ontbijt nog een ochtendsafari waarbij we wederom apen zagen, nadat wij die zelf de vorige dag ook al hadden gespot (wat weer een geluk hebben we ook, wauw!). Na het ontbijt bezochten we wederom een grot, inclusief megaspin, een slang en veel vleermuizen en exclusief water 😉 en gingen we nog zwemmen in het meer. Wát een omgeving, heel bijzonder.

Bij terugkomst in onze bungalow besloten we om de volgende dag zelf een jungletocht te voet te maken. Zie hiervoor het filmpje! Het was een gave en ook pittige wandeling waarbij we volgens onze telefoon 19000 stappen hebben gezet en 85 verdiepingen hebben 'beklommen' in 5,5 uur.

Omdat we zoveel leuks meemaken en dus ook filmen, hebben we dit keer twee! filmpjes voor jullie in petto, en dus ook twee verhalen. Zie dus ook ons volgende verhaal. 😄

We vinden het erg leuk om jullie reacties te lezen, dank daarvoor!

Vul hieronder vooral je emailadres even in als je graag op de hoogte wil blijven van onze updates.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    13 september 2017
    Klinkt weer ontzettend mooi!!! Vooral die nachttour lijkt me geweldig, maar aan het zwembad liggen met vliegen bbbbrrrrrr.