Koh Tao

5 september 2017 - Koh Tao, Thailand

Lees hier verder mee met ons wereldavontuur!

Vanuit Bangkok waagden we ons aan een rit in de nachttrein, inclusief kakkerlakken in Nynke's bed, en de bus naar Chumphon, waarna we vervolgens met de boot donderdagochtend tegen een uur of tien aankwamen op Koh Tao, Thailand. Een reis van 12 uur.

Koh Tao is een wat kleiner eiland in de Zuid Zee, op ongeveer 3 uur varen vanaf Chumphon. Het ligt boven Koh Phanghan en het wat bekendere Koh Samui. Koh Tao betekent Schildpad Eiland, wat komt door de vorm van het eiland. Zover de Wikipedia in mij.

We gingen op zoek naar ons goedkope hotel Ocean View Resort waar we de dag ervoor een kamer hadden geboekt. Onderweg werden we al zo'n tien keer aangesproken door taxichauffeurs en andere verkooplui. Net Turkije in het klein. Wat ietwat minder fijn was, was dat ik een stoepje mistte en vervolgens mijn linker enkel verzwik. Icepacks kennen ze blijkbaar niet op Koh Tao, dus met "De Kenkel" (voor de mensen die dit niet kennen, een knie en enkel in 1, geen overgang vanwege dikke enkel) richting kamer en daar met het pootje omhoog.

Na 1 nacht zijn we uitgecheckt bij het hotel, was niet echt fantastisch, en zijn we ingecheckt bij Triple B Bungalows, waar we onze eigen bungalow hadden! Vlakbij onze bungalow zit "Enjoy" een restaurantje waar ze superlekkere Thaise gerechten serveren. Je zit onder het tl-licht en er is ook geen muziek of iets dergelijks (wel live Formule 1 met een ietwat teleurstellende Max), maar we hebben er elke avond gegeten, zo ontzettend lekker!

De volgende dagen ging het gelukkig steeds beter met "De Kenkel" en hebben we 1 keer een fiets gehuurd en 2 keer een scooter. De fiets was leuk bedacht, maar ze doen hier niet aan slalommend een berg op, maar recht omhoog. Oftewel, niet te fietsen! Hahaha, kapot gingen we. Voornamelijk ik dan uiteraard. ;)

Aan het strand had je meerdere strandtentjes met hele lage tafeltjes waar je aan kon zitten/hangen/chillen. Er lag een soort matrasje op de grond met een rugleuning waarop je kon liggen. Heel nice! Hier hebben we de nodige versnaperingen tot ons genomen :)

Het snorkelen rondom Koh Tao was SUPERGAAF! Hiervoor verwijzen we jullie graag naar het filmpje. De zeeslang die je ziet is de Belcher Zeeslang (denken we). Dit is de meest giftige slang op aarde, 1 miligram van zijn gif kan 1000 mensen doden. Hier kwamen we achteraf uiteraard pas achter, anders waren we niet zo dichtbij gaan snorkelen. :schrik:

De eerste snorkeldag hebben we bij Shark Bay gezwommen, de tweede bij Ao Hin Wong en Ao Luek, de derde bij Nang Yuan Island en de vierde bij Mango Bay. We hebben alle dagen heel erg mooi zonnig weer gehad en daardoor hebben we 3 van de 4 dagen zelfs met kleren aan gesnorkeld omdat je anders levend verbrandde.

Op de vierde dag (en de derde snorkeldag) wilden we naar Nang Yuan Island gaan omdat dit HET snorkelparadijs zou zijn. Je kon dit eiland (plus alle andere snorkelplekken) met een dagtour doen, maar aangezien dat heel erg toeristisch is en je op elke plek maar kort blijft, wilden wij dit niet. Dus zijn we om 10:00 uur met een lokale vissersboot plus lokale visser ;) naar het eiland gevaren (zie ook filmpje) en afgesproken dat hij ons om 15:00 uur weer zou komen ophalen. Perfect!

Het snorkelparadijs viel heel erg tegen, het was extreem druk met allemaal Chinezen, Koreanen, Japanners etcetera. Het is hilarisch om te zien dat ze allemaal in volledige uitrusting het water in gaan. Badmuts, UV-pak, waterschoenen, snorkelset, zwemvest, gopro op selfiestick, telefoon in waterdicht hoesje, alles! Het eeuwige parapluutje tegen de zon en het mondkapje laten ze nog net achterwege. Onder water viel het ook tegen, maar misschien waren we ook al wel verwend met al het moois wat we al hadden gezien.

De laatste dag zijn we nog naar het Mango View Point gegaan, met een prachtig uitzicht over het eiland. Vervolgens hebben we half lopend en half scooterend de helse tocht richting Mango Bay ondernomen. Ik heb nog nooit zulke slechte en zulke steile wegen gezien, Meine Liebe. Haha, maar wel een mooie ervaring rijker.

Nog even een kleine opsomming van de verschillende vissen en beesten die we hebben gespot onder water:

• De zwartpunthaai
  • Schildpad
  • Belcher Zeeslang
  • Zwartgevlekte Kogelvis (ja, die zichzelf kan opblazen!)
  • Roodborst Lipvis
  • Zesband Keizersvis
  • Koningsvis
  • Neon Juffertje
  • Lagunen Juffertje

En nog veel meer uiteraard! Kijk even op http://www.duikeninthailand.com/TropischeVissen.html voor de plaatjes. En uiteraard in het filmpje!

Enjoy!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    5 september 2017
    Jemig, wat mooi. Succes met je kenkel
    Ik zie die chinezen en zo helemaal voor me
    Dikke voor jullie beide.
  2. Bas Holleboom:
    5 september 2017
    Gaaf verhaal weer Hopelijk gaat het met de "kenkel" een stuk beter! Ik/wij kijk/kijken uit naar jullie volgend avontuur
  3. Tom:
    5 september 2017
    Hier worden we ontzettend jaloers van . Die slang ook! Laat het moeders niet lezen
  4. Willeke:
    5 september 2017
    Weer een mooi verhaal! Sterkte met de kenkel, uitkijken waar je loopt voortaan! Ken meer van deze pechvogels in de familie . Kijk uit naar het volgende verhaal en foto's! Knuffel voor jullie van mij.
  5. Sladjana:
    8 september 2017
    Wauw zeg! Wat een super Vehaal!!stay safe.. keep us posted and enjoy your journey ❤️Groetjes uit Canada
  6. Yvonne Slotegraaf:
    8 september 2017
    Jeey wat gaaf.. hoop dat je kenkel snel opknapt..
    Heel veel plezier😘
  7. Tina:
    8 september 2017
    Heel gaaf weer jongens! Mooie onderwaterbeelden in het filmpje! Tof! Dat belooft wat voor de komende tijd! :D.
    Sterkte met je kenkel, Nyn!
  8. Hilbert & Tina:
    8 september 2017
    Helemaal fantastisch guys, en idd, die originele Thaise keuken is niet te versmaden he?! Begrijp dat jullie nu in Khao Sok zitten, dan is Khao Sok Boutique Camps nog wel een leuke tip om te overnachten. In een tent op palen met fantastisch uitzicht over de jungle: http://khaosokboutiquecamps.com/eng/
    Hou vol he! ;-)

Hilbert
  9. Jonathan:
    12 september 2017
    Super gaaf. Genieten!
  10. Chantal van der Kooi:
    12 september 2017
    Wauw! Wat een mooi verhaal en gave ervaringen zeg! Het snorkelen ook 😍! Geniet ervan in het paradijs en sterkte met je kenkel!
    Liefs Chantal
  11. Nynke:
    13 september 2017
    Een ieder bedankt voor de leuke en lieve reacties, vinden we heel leuk om te lezen! Dikke kussen van ons.

PS de Kenkel blijft dik, maar loop alweer als een kievit! ;)