De eerste dagen zijn een feit!

29 augustus 2017 - Bangkok, Thailand

Sawasdee!

Na een lange voorbereiding zijn we dan eindelijk vertrokken. Het afscheid van iedereen was leuk, lief en soms ook wel moeilijk. Mijn ouders en zus brachten ons weg naar Schiphol en daar waren Clint en Juliet ook om ons uit te zwaaien. Na een bak koffie en toch ook best wel wat tranen, gingen we dan eindelijk ons avontuur tegemoet!

De reis ging gelukkig supersnel en smooth voorbij. We hebben zo ongeveer van alle werelddelen al mensen voorbij zien komen, te beginnen op Schiphol, toen overstappen in Moskou en nu in Bangkok. We voelen ons al echte wereldreizigers, haha!

De jetlag is intussen verleden tijd (alhoewel het nu half 2 's nachts is, en we beiden klaarwakker zijn) en we hebben de eerste dagen goed besteed. Het hotel is heel rustig gelegen, vlakbij Khao San Road en Soi Rambuttri.

Vandaag zijn we in de ochtend half voorbereid naar het Grand Palace gelopen, waardoor Rob nog een lange broek moest kopen, omdat hij met zijn korte niet naar binnen mocht. Ik had nog snel een hamamdoek in de tas gestopt, dus die kon om mijn middel heen. Bij het binnen gaan van het gebied moesten we paspoorten laten zien en werd er een foto van ons gemaakt, alles voor de veiligheid zal ik maar zeggen! ;)

Wat gaaf daarbinnen, heel bijzonder om te zien. Prachtige gebouwen, beelden en tempels. Er waren enorm veel mensen, maar voornamelijk Thai in zwarte kleding, om hun laatste eer aan de vorig jaar overleden koning Bhumibol te bewijzen.

Vervolgens besloten om de Taste of Bangkok fietstour te regelen bij The Other Side of Bangkok, die ik als tip had onthouden van Tips Thailand op Facebook. We konden het echter niet vinden en vroegen een random hotel of hij wist waar zij zat. Na een belletje kwam Peaches, de eigenaresse, ons ophalen met een tuktuk, ze bleek verhuisd.

We wilden eigenlijk voor morgen de tour boeken, maar het kon ook direct gaf ze aan. Ach, dat was ook prima, we hoeven immers nergens rekening mee te houden, ha! Dus, een privétour langs allerlei verschillende wijken, tempels en straatjes. Hoe cool was dit!

De Taste of Bangkok was niets teveel gezegd, we hebben namelijk super lekker gegeten onderweg. Van Thais-Portugese cakejes naar een soort kokos-poffertjes, varkensvleessate met allerlei dingen om te dippen in de sate, een soort icetea, fruitachtige hapjes en uiteraard een bowl noodles met dumpling en vlees. Wat een verwennerij, echt heerlijk!

Ook bijzonder was dat we een offer brachten aan een monnik, waarna we beide een wit armbandje omgedaan kregen, Sai Sin genaamd, waarbij de monnik een gelukswens over ons uitsprak. Het wordt gegeven door een boeddhistische monnik om je bijvoorbeeld geluk en voorspoed te wensen of als je op reis gaat ' een behouden reis'. Welk zegen hij ons heeft gegeven weet ik niet, dit is in het Pali-Sanskit gesproken. Het zal vast iets heel moois zijn geweest, het voelde in ieder geval bijzonder.

Zie filmpje onder het kopje video's voor onze belevenissen van vandaag!

Zo...en dan nu maar eens proberen die jetlag echt weg te slapen. ;)

1. Maaike:
    28 augustus 2017
    Wat gaaf! Nu al!
    Haha zou lachen zijn als de monnik gewoon gezegd heeft: bloody tourists. Of Ik heb zin in noodles :D
    Lekker sliepe en remember: Moniek Smit.
  2. Ineke:
    28 augustus 2017
    Nynke en Rob,
    Wat bijzonder allemaal!!! En vooral wat mooi dat jullie zo genieten. We kijken uit naar het filmpje.
    Dikke kus.
  3. Willeke:
    29 augustus 2017
    Wat leuk om een fietstoer te doen! Zou zo mee willen fietsen... gaaf! Heerlijk al dat eten! En bijzonder verhaal van de monnik, waarvan je maar af moet wachten of hij inderdaad iets goeds heeft gezegd, maar daar moet je wel van uitgaan! Dikke knuffel en geniet!
  4. Linda:
    29 augustus 2017
    Wauw!! En dit zijn nog maar 2 dagen.. Fan-tas-tisch! Jullie lijken al helemaal thuis.
  5. Anne-mark, Marjorie en Sam:
    Hey lieverds,

Super gaaf om te zien en te lezen. Wat al veel mooie indrukken in zo'n korte tijd. Een goed begin is het halve werk, nou dat zit wel goed

Kijk uit naar een jaar lang 'meereizen'

Dikke kusss voor jullie
  6. Michiel:
    Mooi verslag! Enjoy!!
  7. Ymie:
    30 augustus 2017
    Wat een mooi begin van jullie avontuur.
  8. Edwin Dekker:
    30 augustus 2017
    Leuk om te volgen! Ik hou het in de gaten! En groetjes van Anne!!
  9. Sander Bakker:
    30 augustus 2017
    Super leuk om te lezen en te zien! Ik vraag me wel af of we je over een jaar überhaupt nog wel kunnen zien in de filmpjes of dat we dan echt alleen nog maar naar een baard zitten te kijken ;-)! Heel veel plezier daar en ik kijk alweer uit naar jullie volgende update :-)