Railay Beach - Klimmen en Kotsen

12 september 2017 - Railay Beach, Thailand

Na ons fantastische avontuur op het Khao Sok Lake en in het Khao Sok National Park hadden we wel weer zin in zee en strand, dus besloten we naar Railay Beach te gaan. Hier vind je onmiskenbaar de allermooiste stranden OOIT! Brede stranden inclusief enorme palmbomen met kokosnoten, een helderblauwe zee waaruit enorme kliffen verrijzen. Strakblauwe lucht met die heerlijke zon. Man, wat een paradijs!

We kwamen letterlijk aan op het strand, waarbij de boot vaart totdat deze niet meer verder kan en je uit de boot springt waarbij je tot je heupen in het water belandt, met je backpack op je nek en je daypack in de hand, zodat je vanaf daar verder kan lopen. Wij konden dan tenminste onze zakken om ons heen hangen, maar er waren ook toeristen met enorme hutkoffers. En ik kan je vertellen dat je niet zo stabiel staat in de zee waarbij het net vloed wordt, haha! Uiteraard hebben wij deze mensen even geholpen.

We nemen onze intrek in, jawel, een eigen bungalow, bij Diamond Cave Resort. Ook hier weer een doorspoeltoilet. Nu zul je misschien wel denken, hoezo zeg je 'doorspoel' en waarom is dat zo speciaal om te vermelden? Nou... je kunt het toilet dus blijkbaar ook doorspoelen met alleen een bakje water. Water wat je dus met een bakje uit een volgelopen emmer haalt en in het toilet kiept. En als je geluk hebt is die emmer met water een beetje 'schoon', en niet zoals bij een eettentje op Koh Tao inclusief wormen, waar je dus half met je handen in moet om het water in het bakje te scheppen... Gatverdegatver! We zijn daar niet weer geweest uiteraard.

Mijn excuses voor dit ranzige detail, maar ja, dat maken we ook mee en wil ik jullie absoluut niet onthouden. 😉

Ons hotel heeft zelfs een klein zwembad, maar gezien de hoeveelheid zwarte vliegen en muggen, kun je hier alleen IN en niet AAN liggen, want dan word je helemaal gek van het gekriebel. Afijn, we kwamen uiteraard voor het strand!

En voor het rotsklimmen! Want deze omgeving schijnt het walhalla te zijn voor klimmers, komt Rob dat even goed uit! Ik besloot de cameravrouw uit te gaan hangen én geld te besparen, want met 1000 Thaise Baht voor een ochtend is het wel behoorlijk prijzig. De volgende ochtend om 9 uur gemeld bij de klimschool, waarna we na tien minuutjes wandelen bij een enorme rotspartij aankwamen, óp het strand. Dat is toch fantastisch, wat een locatie!!!

Zie het filmpje voor het ontzettend stoere (vind ik 😍) en ook best wel zware rotsklimmen van Rob en mijn eigen kleine uitstapje naar het mooiste strand ooit: Phra Nang Beach. De film "The Beach" met Leonardo DiCaprio is hier opgenomen, en ik moet zeggen, het voelde inderdaad zoals een filmset, zo mooi!

Na deze actieve ochtend besloten we om 'lekker' een paar kip- en varkensspiesjes weg te happen bij een straatstalletje. En dat, beste lezers, was het slechtste idee ooit. Gevolg was namelijk dat we allebei zo ziek als een aap, ik dacht zelfs even aan één of andere tropische ziekte, de hele volgende dag op bed hebben gelegen en veelvuldig van ons toch wel handige doorspoeltoilet gebruik hebben gemaakt. 🤢 De volgende twee dagen in totaal 3 droge biscuitjes en een beetje zoute chips gegeten, en vooral níet door mn neus geademd, want ik kon de etenslucht gewoon níet handelen. Haha, man man man.

Goed, ik kan nog meer gaan vertellen, want we maken nogal wat mee, zoals iets met apen en chips, 🤣 maar daarvoor verwijs ik jullie graag naar het filmpje.

Dikke kussen, ons!

1. Ineke:
    13 september 2017
    Hihi, zie nu dat ik mijn reactie op dit verslag bij Kao Sok heb geplaatst, zal wel door de storm komen die nu over ons gaat 😘💨🌬
    Rob is stoer bezig hoor, maar.....dat wisten we natuurlijk al lang.
    De film The Beach ken ik niet (klein gebrek aan mijn opvoeding?☺️), maar geloof dat ik op het net eens ga kijken.
    Voor nu verder opknappen mbt de kots en de kenkel💋💋💋
  2. Willeke:
    13 september 2017
    Wat een stoer verhaal! En wat een enge beesten komen jullie tegen, brrr. De foto's zijn weer prachtig, we genieten met jullie mee hoor. Hoop dat jullie weer wat opgeknapt zijn, voortaan nog beter uitkijken wat je eet. Hier alles goed! Dikke knuffel 😘
  3. Thea Hoogeveen:
    13 september 2017
    Leuk om te lezen het verslag, maar zie het filmpje niet staan helaas van het klimmen
  4. Nynke:
    13 september 2017
    Leuk Thea! Ja dat klopt, we ondervinden wat problemen met het editen. Hopelijk komt het er vandaag nog op. 😊🙏🏻
  5. Yvonne Slotegraaf:
    13 september 2017
    Wat mooi is het daar!! Dat was een hele klim maar wel gaaf...en stoer.
    Jammer van die zak chips😂😂
  6. Jordy B:
    14 september 2017
    Was een nummertje 4 Reb?
  7. Maaike:
    14 september 2017
    Wat stoer en gaaf! En ach, die voetselvergiftiging kunnen jullie nu ook op je bingokaart afstempelen ;)
  8. Albert:
    20 september 2017
    Hoi Rob en Nynke,

Leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen en de beelden te zien!
    Geniet ervan (dat zal geen probleem zijn ;-)!